dinsdag 8 september 2009

Vandaag voor het eerst echt gekookt

Ja ja, je leest het goed. Hier is een kok in spé bezig geweest. Oké, de kip was wat bleek, de aardappelen hadden voor het mooi net wat langer gemoeten en de broccoli was overgaar. Maar het begin is er. Net de kipfilet de vriezer ingedaan, dan blijft die ook goed. De rest van de kipfilet was overigens beter. Daarbij had ik hem op 2/3 gezet en wat langer dan. Het was trouwens goed te eten.
Nu zit ik op mijn kamer een beetje te internetten. Ik ben erachter gekomen dat het aan mijn gouwe ouwe laptopje lag en niet aan de internetkabel dat het geheel het niet deed. Ik heb nu iemands anders zijn kabel mogen lenen die er één reserve had. Dus net heb ik bittorrent geinstalleerd en ik ben bezig met AVG te installeren (anti-virus programma). Ondertussen ben ik al alle disney films aan het downloaden. Ook heb alvast wat disney muziek gedownload. Heerlijk gewoon.

Laat ik over mijn dag vertellen. Zeg maar het begin, want voor de rest had ik het geloof ik al over de dag van vandaag (het is al laat), maar vanmorgen zijn we begonnen met de probleemanalyse, de zevensprong. Dat hoort bij inleiding Dierwetenschappen. Het is wel grappig, ik heb een leuke groep. De groep van de africhtingsstal en ook nog een koeiengroepje erbij. Voor beide moet ik morgen maar gaan werken. Mijn eerste huiswerk. SLIK. (grapje!) Gelukkig heb ik morgenochtend vrij. Studietijd noemen ze dat hier. Heel prettig. Morgen ga ik dus maar heel hard aan de slag.
Nu ga ik echter alleen nog even deze blog afschrijven voordat ik ga douchen en mijn bed in duik. Het is eigenlijk al veel te laat, maar ja. Ik heb nu harry potter 1 uit. Morgen ga ik aan deel 2 beginnen, maar pas nadat ik wat aan mijn huiswerk heb gezet (rustig maar mam).
O ja, het is niet eens begonnen met probleemanalyse bedenk ik me nu (dat hebben we trouwens op de 8e verdieping, ziek gewoon). We zijn begonnen met voorlichting voor RSI. Nu ik hier zit denk ik dat het met mij wel goed gaat komen. Het is dan wel geen verstelbare stoel en/of tafel waar ik op zit maar het zit toch ongeveer goed. Officieel zou hij denk ik nog een cm lager moeten, maar als ik afgevallen ben scheelt dat dan ook wel. Dan heb ik minder natuurlijk kussen ertussen zitten. :D

Dat was mijn ochtend. Ik ben daar niet blijven doorwerken want ik moest nog boodschappen doen en had geen zin om daar te gaan zitten. Ik ben verstandig geweest met boodschappen doen, ik heb niks lekkers gekocht. Alleen broccoli, brood, diepvrieszakjes en nog iets, wat was het nou? O ja, aardappelen. De kruimelige variant - die worden namelijk al niet kruimelig in de magnetron, laat staan harde aardappelen - die waren goedkoper. Het scheelde 1/3e in de prijs. Dus dat is ook nog eens goed meegenomen. Ze waren overigens heerlijk. Na geluncht te hebben heb ik nog afgewassen, dat was wel een beetje nodig (als ik eerlijk ben) en daarna was ik alweer laat voor mijn volgende college. Veiligheidsvoorschriften. Gisteren kon ik het lokaal niet vinden, maar daardoor kon ik hem vandaag wel direct vinden - ik heb toen bijna alle gebouwen gezien van de dreijelaan - en daardoor was ik dus prachtig op tijd.
Daar heb ik trouwens mijn nog contact met iemand gemaakt. Een 1ejaars Dierwetenschapper, genaamd - niet te geloven - Jan Willem. Gezellig een beetje mee gekletst toen we een kwartier moesten wachten. Het college zelf was af en toe een beetje overdreven, maar ach, je waande even weer terug op het middelbare. Het was echt zo'n simplistisch "Oh nee, wat deed ik nou?" filmpje en "Dat mag je niet doen/Dat moet je zo en zo doen.". Maar ach, het hoort erbij. Je ontkomt er niet aan. Ik lijk ook niet aan de dictaten van Scheikunde te ontkomen. En ook nog de dictaten voor de practica. Heb ik de dictaten nog niet kunnen veroveren voor Scheikunde voor maandag, dan ga ik ze denk ik toch maar kopen. Ik heb ze namelijk wel echt nodig, jammergenoeg.

Dit was afgelopen iets over 3 uur en toen ben ik gewoon naar huis gefietst en ben ik aan de kipfilet begonnen. Ook heb ik nog wat met mama gebelt kort. Was wel gezellig. Het was wel even wat gepruts met het vlees. Maar ik heb het superhygienisch gehouden en naderhand alles dat met het rauwe vlees in aanraking was gekomen afgespoeld met water uit de waterkoker. Dus als het goed is, is alles weer 100% clean.

Vanmorgen zag ik trouwens ook wat in mijn koelkast wat mij eigenlijk niet beviel, namelijk dat er iets oranjes onderin mijn koelkast lag. Eerst dacht ik dat er een pakje lekte, maar het bleek minder prettig te zijn. Als mijn koelkast op 1 staat bevriesd het vriesvak niet, en laten daar nou net mijn calorie-arme waterijsjes in liggen. Jawel, ijsjes die niet zo slecht zijn. Nu zeker niet meer, ik heb de doos nog maar niet open gemaakt. Dat doe ik pas als mijn ijsblokjes die erboven liggen weer bevroren zijn. Dan pas vertrouw ik het weer :) . Het was best wel een schoonmaakwerkje, maar het is weer schoon. Ik weet nu dus wel dat ik mijn koelkast kan blijven gebruiken als ik mijn vriesvak moet ontdooien. Dat is wel fijn om dat te weten.

Ik heb trouwens voor mij een ultiem verwending gevonden. Banaanmelk, wat is dat ongelofelijk lekker. In plaats van een chipje heb ik daar gewoon een beker voor mezelf van ingeschonken. Echt gewoon genieten. Nu ik dit type bedenk ik wel dat ik eigenlijk melk had moeten halen. Dat zal dan morgenochtend wel wat krap zijn. Met het verder typen bedenk ik dat ik dat al eerder had bedacht en toen had bedacht dat ik ook nog yoghurt heb staan dat ook op moet en dat ik dat dus ga gebruiken morgenochtend (volg je het nog?), dan heb ik net nog een beker voor morgenmiddag.

Ik heb echt zin in horse-event en in mijn kleine cavia'tjes. Eigenlijk moeten die gewoon zondag geboren worden, of zaterdagavond. Dan kan ik lekker met dag 1 van ze genieten. Daarna moet ik natuurlijk weer terug naar mijn kamer, waar ik nu ook weer aan het typen ben. Ik mis al mijn beesten wel hoor. De geiten, de kippen, het konijn, BORIS, de cavia's en eigenlijk ook Karinda. Maar dat is natuurlijk logisch. Het zijn allemaal een deel van mijn familie voor mij. En hier heb ik niks, maar dat komt. Ik weet het, maar toch mis ik ze. Het is zo stil op mijn kamer, zelfs al zijn de buren onrustig. Dat is toch anders. Maar ik moet gewoon nog even geduld hebben. Als de babies geboren worden waarschijnlijk nog twee weekjes en dan kunnen ze waarschijnlijk wel mijn kant op. Misschien eerder, misschien later. Dat kijk ik dan wel. Ik kijk er echt naar uit.

Ondertussen is het elf uur geweest en ga ik maar even douchen. Dan duik ik mijn bed ook maar in. Ik ben eigenlijk best wel moe namelijk. Wel te rusten iedereen.

Groetjes, Domor.

Geen opmerkingen: