donderdag 17 september 2009

Ook vandaag weer practica

Ik hou van scheikunde, ik haat scheikunde, ik hou van scheikunde, ik haat scheikunde, ik hou van ...
Volgens mij is de boodschap overgekomen. Scheikunde, je vervloekt het en omarmt het. Je vervloekt de practica en omarmt de theorie. Ik tenminste. Vandaag hoefde ik pas om half 2 daar te zijn dus eigenlijk heb ik niet zo veel gedaan vandaag. Nou ja, begonnen met scheikunde voor te bereiden, tosti's als brunch gemaakt. Wouter, ik ben overtuigt, tosti-ijzer is makkelijk als snelle hap. (ze leveren echter niet zulke lekkere tosti's als uit de pan. Maar ja, voor br/lunch is het wel makkelijk.) De ham was op dus ik heb rookvlees genomen, werkt ook goed. Ook nog uitgebreid met mama gesproken, de cavia's zijn vandaag aangekomen. Witje 2 gram en Zwartje 4 gram. Dus terug naar origineel gewicht en iets erboven. Goed toch!

Nou ja, scheikunde. Het begon echt bagger, veel pH berekenen en als ik ergens slecht in ben, dan is het wel pH berekenen. Maar ach, daar zijn we (Nayla en ik) 2½ uur aan bezig geweest en daarna hebben we het practica zelf er even doorheen gejast. Dat ging prima. Behalve dan dat de maatbekers niet echt klopte en onze resultaten dus ook niet. Stomme practica. Maar ach, met wat hulp van de assistent en uiteindelijk wat hulp van een vriendin waren we prachtig om 5 uur klaar. De assistent was verbaasd want we waren constant achter op schema en opeens liepen we gelijk en daarna liepen we voor. We vonden onszelf een geweldig team en het was best gezellig. Maar ik prefereer echt, echt, echt, de theorielessen. Ach, je kan niet alles hebben.

Na scheikunde ben ik ditmaal doorgefietst naar de AH, daar hebben ze namelijk meer keus uit groente en eigenlijk had ik daar wel zin in. Maar wat zou ik nemen? Maiskolven, peultjes, bietjes, sla, witlof? Ik had echt geen idee. Alles was zo veel werk, behalve bietjes en sla, maar bietjes heb ik deze week al gegeten en sla lust ik niet. Uiteindelijk bedacht ik om mais uit een potje te nemen met aardappelen en vlees. Wel heb ik ook direct maar rijst gekocht, voor binnenkort. De vleeswaren langsgelopen en uiteindelijk bij de kip uitgekomen. Toen zag ik wat ik wilde eten: Kippenpootjes. Kleine biologische kippenpootjes zijn het geworden, en ze waren erg lekker. 2 heb ik er ingevroren, 3 heb ik er gegeten. Dat waren er met meer bot dan vlees namelijk. Dat dus met 200 gram mais en een grote aardappel tijdens de film Bolt. Die is echt geweldig!

Daarna ben ik maar eens aan mijn pgo gegaan, en toen maar aan Lia, mijn verhaal, nog een poging aan mijn pgo, en toen besloot ik maar dit te gaan schrijven. Morgenochtend ga ik wel verder aan pgo, ik hoef niet zo veel meer. Hier ben ik ook wel een beetje uitgetypt.

Tot morgen, Domor.

Geen opmerkingen: