zondag 6 september 2009

Eerste dag kamers als het echt begint.

6 september 2009 - de zondag voor de jaaropening.

Vandaag aangekomen op mijn kamer voor deze week. Het was met mama, oma en Boris. De cavia’s zijn nog thuis want Anna staat echt op ontploffen. Ik heb gehoopt dat ze afgelopen week zou bevallen, maar dat heeft ze natuurlijk niet gedaan. Ik verwacht ze dus deze week.

We hebben mijn kamer nog een stukje verder ingericht, langzaamaan wordt het echt mijn kamer. Gezellig even thee gedronken en daarna is de rest van de familie weer huiswaarts gegaan. Oma liet hier een tas achter met de boodschap: “Pas openmaken als wij weg zijn.” Dus dat heb ik braaf gedaan. Wat erin zat was echt superleuk, echt een overlevingspakketje. Soep in blik, soep in zak, erwtjes in blik, speculaasjes, een zakje bonbons (en die zijn lekker!), en nog snoep in doosjes, Potters en Smith. Ook nog een tijdschrift zat erbij. Super bedankt oma!

Nadat ik dit had bekeken ben ik begonnen met de laatste restjes uit te pakken. Dus computer etc. Aangesloten en aangezet zag ik opeens iets fijns verschijnen links onderin beeld. Internet verbinding gevonden. Verbinding sterk. Mooi, er is dus iets van draadloos internet, al doet het het op het moment van schrijven trouwens niet. Maar ach, ik ga morgen of zo wel die kabel regelen zodat ik vast internet heb via de glasvezel kabel, dan schiet het ook nog op. Maar voor nu is het wel makkelijk.

Nog even met Peter (mijn buurmaat) gesproken en ik zou gezellig mee dineren, al is het met eigen eten. Dus om half 7 ben ik begonnen met koken. Aardappelen schillen, wassen, één speklapje in de vriezer doen (direct ook ijsblokjes gemaakt) en het andere speklapje op een bordje. Het dingetje met vet schoongespoeld en daarna de aardappelen erin. Die zijn er als eerste ingegaan. 7 minuten, ze waren een beetje ingedroogd, dus waarschijnlijk iets te lang, maar ze waren wel lekker.

Na de aardappelen heb ik de deksel over het vlees gezet en die even opgewarmt. 2 minuten, het jus was gesmolten en dat heb ik direct over de aardappelen gegoten en het vlees ernaast op mijn bord gelegd. Ondertussen had ik ook de krootjes in de magnetron gedaan, ook 2 minuten. Daarna op mijn bord erbij gedaan en bestek+glas gepakt en naar de keuken gelopen. Daar was het eten ook ongeveer klaar en heb ik mezelf ertussen geschoven. Het eten was echt gezellig. Direct al verhalen gehoord en een beetje mijn afdelingsgenoten leren kennen. Een meisje heet Chris en een jongen heet Jasper. Die was dit keer in de belangstelling wegens een ongelukje gisteren. Er blijkt ook een franse op de afdeling te zijn, hoe zij heet weet ik niet, maar ze at niet mee.

Nog even terugkomend op het internet. Die verbinding is nu volledig verdwenen. Misschien wordt dit dus pas morgen geplaatst of zo, dat zie ik nog wel. Meer weet ik niet te vertellen, spreek jullie nog wel.

Groetjes, Anneloes.

PS: het is zie ik toch al bijna tijd voor medical investigations. Nu echt doei.

Geen opmerkingen: