woensdag 23 september 2009

Heerlijk gelopen

Het is hier nu half 10 's ochtends en ik heb net ontbeten. Het was gisteren namelijk eigenlijk weer te laat geworden, maar ja, het was zo ontzettend gezellig en daarna moest ik ook gewoon nog wat. Ik heb echt zo veel te vertellen. Weet je wat? Laat ik dan maar gewoon beginnen.

's ochtends heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan. Voor mijn blog geschreven, nog even mijn practicum voorbereid en daarna een beetje gerelaxed tot 12 uur. Rond twaalven besloot ik maar te gaan winkelen, dus ik heb hem spullen voor het practicum in mijn tas gedaan en ben lekker rond gaan kijken in de winkelstraat. We hebben hier echt een heleboel winkels! Zelfs een zoetwarenwinkel. En meerdere bakkers, echt heel leuk. Uiteindelijk heb ik bij de hema nieuw bestek gekocht en bij de bakker een broodje gezond. Ik had namelijk geen lunch mee. Toen ging ik naar het practicum en onderweg ben ik toch nog maar een keer gestopt. Er zit een superleuke tweedehands boekzaak op het hoekje van de winkelstraat, eigenlijk er net buiten. Helemaal volgestouwd met boeken! Echt ongelofelijk. Dus nu weet ik waar ik ook mijn boeken vandaan ga halen. Ik ben er echt zo blij mee.

Bij het practicum heb ik voornamelijk hard gewerkt. Het was geen leuk practicum, hij was niet logisch en 9 van de 10 keer hadden we eigenlijk geen idee wat we aan het doen waren anders dan de instructies opvolgen van het boekje of een medestudent. Ook hadden we niet zo'n leuke begeleider dus dat was ook wel jammer. Dat mens werkte me echt al het eerste practicum op de zenuwen en ik was toen blij dat ik haar niet had. Nu ben ik blij dat ik haar niet meer krijg. Je krijgt een begeleider namelijk maar 1 keer.

Toen we eenmaal klaar waren met het practicum was het half 6 geweest en ben ik naar huis gegaan. Met de rundervinkjes ge-expirimenteerd en in de magnetron worden ze prachtig bruin als je de magnetron op stand 2 zet, 5-6 minuten. Bij 10 minuten zijn ze best wel taai geworden. (maar gelukkig verkolen ze in de magnetron niet zo snel). De goede heb ik ingevroren en de taaie heb ik opgegeten. Hij was nog best lekker. De kaas over bleekselderij ging wel, alles was wel gigantisch aan elkaar gaan plakken. Het was wel ontzettend lekker geworden, je moest het alleen snijden. In plaats van rijst was het aardappelen geworden, dat was sneller en ik had honger en om half 8 moest ik al weer op De ossenkampen zijn. Rond zevenen ben ik naar buiten gegaan, vleesbakje weggegooid en mijn fietsband opgepompt. Gisteren heeft trouwens mijn fietsstandaardveer het begeven dus ik werk nu met een touwtje om hem omhoog te houden, werkt goed.
Na het oppompen heb ik de pomp weer binnen gezet en toen ben ik weg gegaan. Ik was er ruim op tijd (zelfs als eerste) want als je het juiste tussendoorweggetje pakt ben je er echt zo. Heel prettig. Echt 6 tot 8 minuten.
Bij De ossenkampen eerst weer theorie gehad, daarna met de schriktraining aan de gang geweest. Ik begon weer met Victor en die zag in sommige dingen wel spoken maar was al snel schrik-af. Daarna heb ik de andere paarden één voor één gehad behalve Willem. Geen van de paarden leverde echt problemen op, over de plastic zak heenlopen was eng, maar ach, het ging op zich toch ook wel. Willem was wel heel spokerig dus daar is de eerste heel lang mee bezig geweest en zo nodig moest ik Willem niet dus dat vond ik niets erg. Mijn voorkeur blijft bij Victor maar het ging deze keer wel beter dan eerder. Ik merk nu al dingen die beter gaan, die ze de vorige keer veel vaker moesten zeggen dan nu. Dan zie je wat les krijgen eigenlijk echt doet, dat heb ik bij Karinda echt gemist. Daar zou ik veel aan deze lessen mee hebben gehad.

Na de schriktraining nog even de hoefjes gecontroleerd en daarna vegen. Pas half 11 waren we uiteindelijk weer thuis. Nog even gedouched, wat dingen gedaan, mijn rundervinkje ingevroren en naar bed gegaan.

Vandaag ook nog niet veel zinnigs gedaan. Straks even hamburgers maken en wc-papier kopen. Even op de markt een rondje maken en dan voorbereiden voor scheikunde. Organisch scheikunde vind ik toch best wel lastig dus hier bereid ik me voor voor.

Tot vanavond (of morgenochtend),
Domor.

Geen opmerkingen: